• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • winter break in scotland

    2011/01/07
    wah walaupun dah 2 minggu aku balik dari galsgow scotland tp aku sangat lah malas nak update blogku ini..tiba2 teringat so ni lah masa utk cerita kat semua apakah suasana di glasgow.hehe
    first sekali bila sampai glasgow..ya allah sejukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..sangat2.. kalau org2 yg kat malaysia tu nak tau mcm mana sejuk nya kena lah tidur dlm freezer peti ais selama 2-3 hari..mcm tu la apa aku rasa.kesejukan yg amat melampau..bila duduk dlm bilik yg ada heater pun bdn menggigil-gigil..sejuk..cuba lah bayangkan..tp walaupun sejuk yg amat tp keindahan bumi glasgow,scotland sungguh menakjubkan.di sinilah baru aku tahu indahnya ciptaan yg maha esa..sungguh aku terpukau melihat keindahan alam semulajadi yg cantik dengan adanya salji..atau nama lainnya snow!

    cantik kan pemandangan ni??memukau!

    so setelah tiba dari airport glasgow,aku dan dua kwn lagi terus tidur dgn nyenyaknya..cover balik la sbb mlm semalam tu km bermalam di luton airport kt london.mcm mana nk tido kat airport kan?hehe...lupa pulak nak cita,km bercuti di rumah anak murid kwn mak aku.dia laki nama dia abg nazir..kalau korang nk ngorat mmg bye2 la jawabnya sbb dia dah pun kawin n siap ada 2 org putera comelllll...seriously cute..aku yg besara di pun boleh jatuh hati dgn kecomelan budak2 tu..nama budak2 tu danial amsyar n demyan amsyar 10 n 6 tahun.

    danial yg cool n demyan yg buat peace tu.comel

    so,lps sambung tidur,kami mkn KFC!!!nak cita la jugak.yg bestnya kat glasgow ni sbb ada KFC HALAL satusatunya dlm UK ni..boleh percaya x?????tp apa yg mengecewakan..xsedap mana pun..KFC malaysia adalah yg terbaik dari ladang gandum.

    esoknya bermula la perjalanan km menjelajahi bumi glasgow n kwn2 it's shopping time!!habes melayang duit aku..naseb baik rambut ak xmelayang n xlg botak.hehe..mmg best la city centre glasgow ni xmcm portsmouth n harga dia double murah..masa time boxing day tu jgn la ckp..km pi livingstone outlet..mmg superb..nama ja kedai apa..semua ada..nike,bench,cadbury,next,clark dan BANYAK lg..wow mmg best..dan inilah hasil shopping km semua..


    lps shopping2, tu km pun balik rumah.n esok tu nak berjalan sakan meninggalkan rumah..kita nak tour satu scotland.dari glasgow km pergi edinburgh,aberdeen,dundee,peterhead,last end of scotland (john o groats) n banyak lg :)

    saya kt depan edinburgh castle mlm2

    golf museum kat dundee


    saja xdk kerja.


    ni kat peterhead fish market.ngn asma,cheah n budak comel demyan


    saya ngn asma hani my bestfren



    saya ngn asma kat fraserburgh beach :)
    cantikkkkk sangat ok


    saya kt depan kedai souvenir kat john o groats.
    this is the last end of scotland.


    ni mkn time.nasi briyani n ayam.sedapppp la.ngn air kelapa or ayaq nyok.hehe
    ni mkn kt open air ok.sejuk bangat.tp sbb sedap layannn

    nmpak mcm tipu kan?tp x..ni mmg betul2.bukit bukau kat sini semua cantik.
    kena tngok ngn mata sendiri.ni kat glancoe..cantik sangattt


    ni la hotel km bermalam.murah dan cantik.
    nk tau kena la pi.


    ni la dia.our new family.
    abg nazir,danial,kak tirzah,demyan,asma,me n cheah

    setelah seminggu berada di bumi scotland yg best kami bertiga pun balik portsmouth.winter break pertama aku ni mmg best n xsia2 aku pergi..so sampai di sini saja utk kali ni..perutka dah berbunyi..gruk grukk grukkkkkk..

    say bye2 tu glasgow n welcome portsmouth :)



    bye everyone!lapar sudah

    0 comments:

    Post a Comment