• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • kisah sepasang suami isteri

    2010/08/04
    salam semua..dah lama sangat rasa xmenulis kt sini.
    once kita stop mesti rasa malas sangat nak mula balik.
    so entry last hari tu aku ada cakap nak cerita pasal sepasang suami isteri.
    yg mana si isteri ni agak rapat ngn aku dan telah menceritakan
    sedikit sebanyak tentang masalah yg dihadapinya bersama suaminya..

    ok aku cerita sedikit ya mengenai mereka
    nama suami dan isteri: harus dirahsiakan
    berapa lama sudah kawin: 7 tahun
    anak: 4 orang
    hidup: tak bahagia


    ok sebelum ni kita pernah dengar yg isteri selalunya
    nak attention dari suami sedangkan suami berlagak cool
    dengan hanya enjoy the silence..
    tp isteri2 xtau yg suami tengah enjoy the silence
    isteri xsuka mcm tu sbb isteri kan manja,,
    nak dibelai dan diberi perhatian oleh si suami..

    so berbalik pada cerita yg aku nak sampaikan ni,
    layakkah si suami asyik enjoy the silence?
    manakala si isteri asyik merana dek sang suami
    syok enjoy the silence..
    kita xleh salahkan si isteri sbb diorang mana la tau yg
    suami dok enjoy the silence.
    laki mmg la cool tp xkan la dgn bini pun nak
    enjoy kasih sayang dalam mode silent jugak?
    xkecian ka isteri2 yg dahaga kasih syg tu?
    ntah2 dahaganya kasih syg sang2 isteri tu
    kalau nak disukat dgn cawan mmg xleh la
    mau melimpah2 dah..
    dahaganya sang isteri menadah kasih sayang dan belaian manja oleh suami
    tidak dapat disukat oleh siapa2 pun..
    aku xtau apa aku merepek jugak
    ok jom sambung

    ok berbalik pada cerita suami isteri tadi
    mereka telah kahwin selama 7 tahun
    dan usia mereka adalah sebaya
    oh!!mmg payah dpt laki sama umur
    laki xmatang la..
    so pengajaran buat semua kaum hawa,
    kalau boleh cari laki yg berumur sikit k..
    baru boleh nak bimbing kita..
    so, si isteri ni yg namanya harus dirahsiakan
    telah menceritakan kpd aku
    dia dahagakan kasih syg suaminya
    suami dia syg dia, aku knferm la
    sbb aku pernah pi rumah depa
    tp suami dia asyik enjoy the silence
    xboleh la mcm ni..
    kcian la kat isteri..

    yg paling aku sedih sekali
    bila isteri tu cerita kat aku masa bday isteri tu
    suami dia buat bodoh, xwish and buat mcm xdk apa jadi
    kebetulan waktu hari jadi isteri tu baby kecik diorang menagis teruk
    pada malam tu..
    seolah2 baby tu paham perasaan mak dia
    sang suami buat bodo ja,xnak dukung baby
    sebaliknya sang isteri la yg harus dukung sambil pujuk2 baby
    kasih syg seorang ibu terhadap anak
    wlaupun hati isteri terguris sbb sang suami buat bodoh ja..
    kalau ya pon xnak bagi hadiah sbb kedekut piang
    tlg la jaga anak tu yg dok nges tu sbb tu pon anak dia kot
    kcian la kat isteri tu..
    xkan la masa bday isteri pun sang suami nak enjoy the silence???
    fuhh, geram aku bila mendengar cerita sang isteri..
    mesti korang musykil..
    sebenarnya isteri yang namanya harus dirahsiakan
    ialah kak angkat aku punya adik tiri punya dua pupu..
    hahaha.hahaha..


    so bila sang isteri menceritakan kpd aku, aku dpt nmpak kesedihan yg jelas
    terpancar wlpun dia cuba cover mengcover dgn aku..
    xyah la,sbb obvious sngt..
    kcian kan?kat isteri.
    cuba korang pejam mata..
    dan bayangkan..kalau la korang kat tempat isteri malang tu

    semua isteri mesti harap something special masa hari jadi
    suami belanja makan kat hotel 10 bintang ka?
    bagi hadiah ka?
    bagi kasih syg ka?
    ajak kuar tengok wayang ka?
    apa2 la, aku xtau sbb xkawen lagi n masih single lagi..
    hahaha

    tp keadaan ini terjadi sbb.
    suami tengah enjoy the silence
    dia bahagia dgn rumahtangga yg dibina 7 tahun
    tp dia malas nak jaga anak
    dia pandai nak buat anak ja
    sedangkan sehari ja dlm setahun hari jadi isteri dtg
    xbolehkan tlg jaga anak yg sedang menagis
    xbolehkan berhenti enjoy the silence?
    dan bagi la sedikit kasih syg kpd isteri anda

    aku dah malas nak cerita sbb aku geram kat suami
    so, korang la fikir sendiri k apa nasib kita sbgai prempuan
    kalau dpt suami yg mcm tu
    aku xkata enjoy the silence tu salah
    tp cara yg diatas ni xkena pada tempat dan waktunya

    so apa2 pun layan je lah..
    chow!!!


    ps: cerita yg disampaikan bukanlah rekaan semata2..ianya benar belaka!


    0 comments:

    Post a Comment