• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • pabila air mata jatuh ke bumi

    2010/07/17
    salam semua
    semalam mud saya down
    xtau nape saya sangat2 sedih
    rasa nk nanges je
    mmg nanges pon
    selalunya saya kena nanges kat org
    kalau kt ipda yg slalu jd mangsa
    kak lang.intan
    tp smlm diorang jauh ngn saya
    saya ni bukan yg jenis nanges2 kt parents
    saya sorok lg adalah
    jadi sebagai solutionnya
    saya sms asma
    lega sikit la
    lps dia bgi nasihat segala
    lps tu sedeh balik
    saya pun nanges kat anak sedara saya
    umur dia baru 7 thn
    kcian dia sbb dia pun nmpk mcm nak nanges je
    yela selama ni saya slalu je happy2 ngn dia
    sekali sbb xleh thn
    terpaksa jadikan dia tempat ngadu

    so utk nk menstabilkan emosi saya
    saya bangun awal dan pergi queensbay mall
    seorang diri
    kadang2 bila emosi terganggu kita selesa jalan sorang2
    so saya jalan2
    makan2
    dan beli la jugak barang2
    bila balik rasa penat
    saya lepak BORDERS
    saya baca banyak buku
    dari health sampai sports
    saya terjumpa buku yg bertajuk
    cristiano ronaldo
    kalau murah mmg nak beli
    tp mahal la rm68
    so saya lepak 2 jam kat situ
    sbb nak baca bagi habes buku tu
    baca yg interesting part je
    yg bosan2 skip la
    oh skrg dah banyak saya tau pasal dia lagi
    dia mmg baik mcm yg dulu saya kata
    lps kejadian Tsunami kt Aceh
    CR melawat bandar Aceh 6 bulan lps kejadian tsunami
    dia berjumpa dgn seorang budak
    xsilap nama budak misteri tu martunis
    martunis pernah jumpa CR sebelum tsunami
    so lps kejadian tsunami berlaku martunis seronok sbb CR melawat Aceh
    dan CR jumpa martunis dan dia ingat lagi senyuman martunis
    "I've seen him before, the smile.. "
    senyuman martunis yg menyebabkan CR kenal dia lagi
    CR peluk dan cium dia, bagi baju portugal free dan sign autograph
    CR cakap dia xleh bayangkan
    mcm mana
    keadaan martunis bertarung nyawa
    sbb dia dijumpai 9 hari selepas kejadian tsunami
    CR cakap, belum tentu juga
    org yg lebih dewasa drpd kita boleh hidup dlm keadaan mcm tu
    "I'm speeceless"
    martunis mmg hebat
    sebenarnya itu semua adalah kuasa ALLAH
    ajaib kan kuasa ALLAH?
    ya mmg
    CR juga terpegun melihat masjid salah satu bangunan
    yg hanya selamat di situ
    yg lain hancur
    tp CR tak berfikir secara kritis
    kenapa hanya masjid?
    kalau dia berfikir dgn kritis
    mungkin dia akan menjadi saudara kita
    kesedihan terubat sedikit

    tengok2 dah melalut baik punya
    ok lah
    nk gtau yg tu ja
    semua doa bg saya xsedeh2 k?

    bye2
    :)

    bila sedih bahasa agak sopan sbb tu guna 'saya'

    2 comments:

    1. Unknown said...:

      ala~ pondan
      jln2 sorang kat queensbay?
      i drive sorang2 tgh malam.. cewah~ feeling la konon2..
      mcm cerekarama melayu: ske amik bab2 feeling smpai nk 10 min..
      jgn sedey2 ek pondan.. nant kte jmpe lg.. :)

    1. ~muka ketat~ said...:

      haha..feeling apanya pondan?
      xsuka la ramai2 org..u lain la mmg brani..
      hehe.skali skala utk nk maju kita kna gk tiru cerekarama melayu..kesian diorang..
      xsedey2 la pondan..xsabarnya nk jumpa pondan sorang nih!! :)

    Post a Comment