• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • macam2 ada :)

    2010/09/04
    salam semua.huk huk huk(nada batuk2).ya Allah, bersawangnya blog aku.dekat sebulan lebih xbuka sbb malas.eh,tidak2.aku tidak malas ok.rajin je.ada la sbb2 tertentu aku xbuka blog.sbb aku rajin kemas rumah xnak bagi sawang.rumah kalau ada sawang,susah oo, sbb org nmpak.tp blog org xberapa nmpak sangat.hehehe..ok2 korang semua nak tau tak kenapa tiba2 mcm ada magik nak tulis blog ni?sebenarnya,kalau nak diikutkan hati aku yg lembut ni (perasan skali skala), aku nak biar ja sawang ni beranak pinak kt blog ni,tp sbb ada pondan2 yg menyuruh dan merayu aku supaya mengeposkan pos2 baru.baisalah pondan2 sebegitu mmg asyik minat je kt aku..mesti nak tunggu pos2 baru aku..so demi pondan yg disayangi nak amek kau!hehe

    sejak kebelakangan ni mood nak tulis blog punah sbb aku asyik gila main game je.habes semua game di fb telah dilayani oleh aku samada secara sengaja atau pun tidak.ok tunggu jap.nak kasi iklan jap.td,surau yg aku slalu smbhyang terawih (xlah selalu,kadang2 je), ada bwat kenduri buka puasa tau.ya Allah makanan dia superb duperb sedarp la :) siap2 jilat2 jari lg.nseb baik line waktu tu tengah clear.xlah malu sangat..hehe.so itu bukan iklannya.hehe.motif utama aku nak cakap ialah, aku pun telah mengenakan sepasang baju kurung berwarna purple (warna kesukaan misa)..aku tengok cermin..masyaAllah,,mcm nmpak kelibat ala2 model gitu di cermin..lama aku tenung,,model lagi.cantik gitu.lps tu baru nmpak muka aku rupanya...hahaha..nope2 itu bukan motif utama ya..motif utama ialah baju kurung purple yg biasa aku pakai di ipda time2 malas, eh mana ada, aku kan rajin..ok senang cakap baju purple tu xyah iron atau nama lainnya seterika..
    dan bila pakai nmpak cantik tp siot ketatnya sama mcm dulu ja.TAHNIAH awin. puasa ni aku telah berjaya memaintainkan beratku (nak sedapkan hati je)..mana taknya..asyik belantak je kerja.. pastu kerja satu habuk pun xbuat..(eh mana ada,aku kan buang sawang kat blog).hehehe
    motif utama: nak cakap aku semakin gemok.tp maintan cun ya.pondan2 jgn marah tau :)


    ok kalau boleh aku malas nak bercakap pasai fly,terbang,burung.asal burung?ye la ada ka gajah yg terbang.yg fly..mestila burung.hahaha..aku malas nak cakap sbb aku malas nak pack.boleh tak bapak aku lagi semangat nak pack barang2 aku.mcm dia yg nak ngaji kat posmot tu.hahaha.
    ok2 brg2 insyallah dah beli,mybe ada la satu dua yg tertinggal atau terlupa.pack 2% baru kot. up sket la 5% ja kot.hahahaha (eh,selamba ja aku tukar topik ya)haha


    so persiapan raya?erm mcm biasalah baju ada la baru sket taun ni.sbb nak bawak g negara org. xkan nak bawak baju buruk2 kan.hehe.mak aku yg tercinta beli agak banyak la utk aku@ anak kesayangan dia yg comel lg ayu,lg tinggi,lg cute lg gemok dan mcm2 la..so cakap pasai masak kan.mmg best..nak tau sbb apa?sbb aku suka makan..mmg pergghhh bila dpt mkn,kdng2 tu smpai terlupa baca bismillah tau.sbb tengok lauk kat depan mata aku jd steam dowh..erm erm bukan aku steam tp perut aku steam dowh..hahaha..tp aku sangat2 nyesal sbb dulu cuti aku ketegaq(degil) xmau dengar ckp mak tercinta..berbuih2 mulut mak aku cakap (kalau kumpul2 buih tu agak2 boleh main buih belon tu kot) soh blajar masak ngn dia..mama!!!!!!sekarang awin menyesal..tp apakan daya, mama..nasi dah menjadi bubur..jgn kata bubur, koreng kubis pun aku xreti masak..apa yg aku reti masak..nasi goreng.mmg sapa makan kata SEDAP!!kakak aku tiap kali balik mesti soh aku masak nasi goreng extra pedas smpai tercirit esoknya!!hahaaha..tp itu aku masak kat dia masa aku darjah enam dulu..sumpah tak tipu..so aku harap,kepakaran memasak nasi goreng sedap yg extra pedas smpai boleh cirit birit tu kekal smpai aku pijak kaki ke bumi posmot.hahahaha..mak aku tengok rancangan ketuk2 ramadhan ngn shiela rusly tp aku baru bangun tido time tu..ya allah letih kau..lps subuh tido balik mmg mcm tu la jadiknya..hehee
    so hari tu kuar g kedah jln2 ngn azie,aku ada belikan buku resepi masakan kampung gitu..kecur air liuq aku nengoknya..tp xtahu la jadi ke tak..hehe..

    so apa yg patut aku buat ya?aku nak buat apa tau?dlm waktu yg agak sempit ni aku bertekad nak salin resepi2 keramat mak aku yg sodap sehingga menjilat jari..kalau bnyak sngat nk salinnya..aku plan nak rembat je buku masakan mak aku..jgn gtau dia tau..hahaha..tp aku ni xtau sebab apa,aku yakin gila aku xmati kebulur kat sana..haha..itu petanda baik tu..amin.. mungkin jugak ada chef yg nak masak utk aku..pondan2 sekalian di langstone, atau flatmates aku(harap2) akan masak spesel2 utk aku smpai koyak terus baju kurung purple td kalau aku pakai balik..kahkahkah.

    ps: perlu kah aku bawak baju kurung purple itu di sana nti, utk menjadi ukurun kegemukkan atau kekurusan aku? type on bjp (bajukurungpurple) dah hantar ke 32999.


    hahaha..weh.panjang la pulak.

    sebelum aku ngundur diri,aku ada serangkap pantun yg baru dikarang on the dot

    pak pandir jual tudung,
    jual tudung dekat isteri hamka,
    kalau boleh tolong la sambung,
    aku dah xdk idea ni xtau lg ka?


    erm raya2 jugak,jgn lupa bulan puasa xhabes lg tau.
    n ganjaran2 yg superb special from Allah terletak pada akhir2 ni.
    jgn terlalu syok nak raya tau, sbb org dlm kubur sedih bila raya semakin menjelma.
    ingat bila dah raya,setan dah ada nak kacau kita :(


    ok bye.
    salam ramadhan


    Sabar kunci utama kemenangan
    *berkata pada diri sendiri* :P





    0 comments:

    Post a Comment