• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Ramadhan pergi Syawal mari

    2010/09/09
    salam semua..hari ini umat Islam puasa buat kali terakhir di bulan Ramadhan yg mulia ini..tengah kita sibuk2 nak berhari raya dan menyambut lebaran yg bakal tiba, para ahli2 kubur begitu sedih apabila mereka mendengar takbir raya kerana siksa kubur akan berjalan seperti biasa..umat islam begitu gembira tatkala mendengar takbir raya begitulah dengan para2 syaitan.mereka begitu seronok sehinggakan mereka melompat-lompat bagai katak (toing,,toinggg,,toinggggg!)kerana mereka SERONOK dapat menjalankan tugas mereka yg kejam itu ialah menyesatkan kita..iyaa!! kita lah manusia yg disesatkan oleh syaitan.pada bulan Ramadhan umat Islam begitu baik sekali menjalani ibadah puasa dan solat terawih kerana iman yg mantap kerana tidak dirasuk oleh syaitan yg jahat ini..padan muka depa kan?kalau boleh kita sebagai umat Islam kenalah maintain amalan2 baik yg kita lakukan pada bulan mulia ini ya?janganlah memudahkan tugas syaitan utk menyesatkan kita..tunjukkan kepada syaitan selepas bulan Ramadhan kami anak dan cucu Adam tidak akan menyenangkan tugas kamu(syaitan) utk merasuk kami sehingga kami jahil! yeayyyyh..itu semangat yg kita mahu!~~

    so selepas merepek agak banyak,tibalah masa utk aku menyatakan motif utama aku..

    motif aku ialah:

    aku,
    SHARIFAH NAZWIN BT SYED AHAMED BASHEER, ingin mengucapkan

    selamat hari raya aidilfirti, maaf zahir dan batin

    sekiranya aku ada

    -buat silap dan salah

    -atau buat kamu semua marah

    -halalkanlah makan dan minum aku

    -semoga kita saling bermaaf-maafan ya

    itu saja.

    nah, sebijik kad raya!



    0 comments:

    Post a Comment